KLADDKAKA♥

Nu ska jag baka en kladdkaka, kändes förjävla gott! lite tjockt men de får man unna sig!
Såg att det var nån ny annons på nån ny, den såkallade "godaste kladdkakan"
tycker ändå det är samma ingridienser och samma mängder och så men slänger in receptet ;)

Ugnen ska vara på 175°, börja med att smälta smöret, antingen i kastrull eller mikro!(jag föredrar mikro)
Vispa ner socker och ägg, inte pösigt men ändå väl blandat! Rör ner resten av alla ingridienser och vispa!

Häll sedan smeten i en smord och bröad form med löstagbara kanter,min form är ca 24cm tvärs över.
Grädda mitt i ugnen i kring 20 minuter. Jag pudrar alltid över ett lager florsocker,det blir mumma♥

Kommentarer
Postat av: Linnea

2010-09-20 @ 19:09:03
Postat av: Linnea

hehe jag råkade trycka fel (A)

Men du det låter juh awesome =)

2010-09-20 @ 19:09:36
URL: http://duckfacee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
// -->