Budget tips till fin hy!

Godmorgon på er.. *klockan är snart 5*.. tror jag har blivit dålig att skriva i min blogg! En förklaring till det är att jag aldrig somnar i tid på natten och vaknar aldrig före 12 på dagar, bara iafl om jag ska göra något speciellt på dagen.

Idag har jag inte gjort nånting, inte lyft ett finger.. Bara slappat i min säng :) Lite senare idag ska jag ta hand om mig själv med lite ansiktmask, noppa ögonbryn och liknande. Tänkte faktiskt skriva lite tipsa er hur man kan behålla en fin, så här kommer lite enkla hudvårdstips.


Nu har verkligen vintern tagit med sig kylan och nu på vinter blir verkligen din hud torr, blek och livlös.. Här får ni lite tips som kommer få er att ståla igen!

Skippa sockret √ Har du irriterande finnar som aldrig vill försvinna kan socker vara en anledning till att du får dem. Hoppa över sockret ett par veckor och se efter om det blir någon skillnad på din hy.

Tvätta ansiktet √ Rengör din hud med en produkt som passar dig, jag använder mig av visible clear från neutrogenas serie och den passa mig utmärkt! När du tvättat ansiktet så återfukta med en dag/natt cream för att inte din hud ska vi extra torr och i värsta fall flagna!

Fukt
Nu har vi alla nästan jullov och kanske sitter vi ungdomar lite för mycket framför datorn, eller du kanske jobbar mycket framför datorer. Då har jag ett tips till dig - köp en fuktspray! Dem är riktigt bra att ha till hands, spray på huden och du får dig en uppfräshande "dusch".
The Bodyshop har en fuktspray som jag själv har provat! Kostar kring 125 kronor, en kompis till mig köpte denna till hennes mamma i julklapp med tanke på att hon jobbar mycket framför datorer. Denna rekommenderar jag er!

Stressa mindreDet kanske tyvärr inte alltid är så lätt.. Håller ni inte med mig? Ett tips är att överväga tanken att börja med yoga, det kan få dig att koppla av dessutom öka blodcirkulationen.

Mjuka upp läpparna Dem är torra, hårda och frasiga.. Vi alla har varit där, på vintern torkar kylan ut våra läppar extremt lätt. Behöver din läppar lite extra vård så testa då att ta en mjuk tandborste och gör försiktiga cirklar på dina läpparna, borsta bort flagorna. Smörj sedan in läpparna med ett läppbalsam som ger dig fukt, te.x försvarest hudsalva elr liknande.

Vårda innifrån Mycket enkelt, drick mycket vatten! Vatten är bra för din hälsa och för din hy, du kan förebygga torr hud innifrån. Se till också att få i dig E-vitamin, ät te.x fisk, mat med olivolja och grönsaker.



Dessa prdukter älskar jag! Dem alla återfuktar dig på alla sätt och vis, underbara produkter jag måste ha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
// -->